حفاری چاه فاضلاب و سیستم های سپتیک

حفاری چاه فاضلاب و سیستم های سپتیک

حفاری چاه فاضلاب و سیستم های سپتیک

در مورد تهیه خانه با مخزن سپتیک یا حفاری چاه فاضلاب کنجکاو هستید؟ این چیزی است که شما باید بدانید.

خریداران مسکن که تصمیم می گیرند بین خانه روستایی و زندگی در شهر تصمیم بگیرند ، باید در نظر داشته باشند که آب آنها از کجا منشا خواهد گرفت. آیا آنها می خواهند از چاه و  یا سیستم سپتیک بهره ببرند؟ یا ترجیح می دهند به شبکه شهری و فاضلاب شهری متصل شوند؟

سیستم های سپتیک تصفیه فاضلاب؛ بسیاری از صاحبان خانه ها را که اغلب آب آشامیدنی خود را از حفاری چاه فاضلاب و نصب انشعاب فاضلاب خانگی به اگو شهری خود جدا می کند، فراهم می کنند. اگر سیستم سپتیک به درستی کار نکند یا فاصله چاه فاضلاب از پی ساختمان رعایت نشده باشد ، آلودگی های فاضلاب می توانند در آب آشامیدنی قرار بگیرند؛ بیاموزید که چگونه برای محافظت از چاه های اطراف قبل از بازسازی ساختمان سیستم سپتیک خود را پیدا کنید ، کار کنید و نگه دارید.

آب های زیرزمینی و چاه ها

آب آشامیدنی از آبهای سطحی ( دریاچه ها ، نهرها یا رودخانه ها ) تأمین می شود یا از آنجا بهره برداری می شود و همچنین در برابر آلودگی آسیب پذیرتر هستند و نیاز به آزمایش گسترده دارند؛ برای اطمینان از بی خطر بودن جهت نوشیدن آن آبهای زیرزمینی حاصل از چاه معمولاً بی خطر است.

اگر حفاری چاه فاضلاب به درستی ساخته و نگهداری شده باشد، بدون نیاز به آزمایش آماده نوشیدن است. هفتاد درصد مردم آب آشامیدنی خود را از طریق آبهای زیرزمینی تأمین می کنند.

چاه های خصوصی یا عمومی

آبهای زیرزمینی و آبهای سطحی هر دو بخشی از "چرخه هیدرولوژیک" هستند که در آن نشان داده شده است؛ آب هنگام تبخیر از سطح زمین بالا می رود و همانطور هم به زمین می ریزد.

بارش به شکل برف یا باران؛ آبی که روی زمین می افتد یا از روی زمین حرکت می کند به صورت رواناب یا پایین از طریق خاک به منطقه اشباع شده از طریق نفوذ و سپس از طریق آبخوان به منطقه تخلیه مانند رودخانه ، دریاچه یا چاه پمپاژ می شود.

همانطور که از نام آن پیداست  آب زیرزمینی در زیر سطح زمین یافت می شود؛ وقتی به سمت پایین به منطقه اشباع نفوذ می کند، آب زیرزمینی می شود؛منطقه اشباع شده از نقطه ای شروع می شود که منافذ در آن شکاف قرار می گیرند.

خاک ، رسوب یا سنگ کاملاً پر از آب می شود. بالای این منطقه را جدول آب می نامند. سفره آب زیرزمینی لایه ای از رسوبات مانند شن و ماسه است، یا یک لایه سنگ مانند ماسه سنگ که آب را ذخیره و انتقال می دهد. به چاه یک لایه محدود کننده لایه ای از رسوبات یا سنگ است که کند می شود یا از حرکت رو به پایین آب جلوگیری می کند؛ یک لایه ضخیم از خاک رس است.

لایه های محدود کننده

شرایط زمین شناسی در مناطق مختلف بسیار متفاوت است. در نتیجه، عمق چاه ، ساخت چاه و کیفیت آب طبیعی نیز برای حفاری چاه فاضلاب متفاوت است. بیشتر چاه ها ازلایه های شن و ماسه ای که توسط آنها رسوب داده شده است آب می کشند.

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز مطالعه فرمایید :

راهنمای کامل نصب انشعاب فاضلاب خانگی به اگو شهری

 

حفاری چاه فاضلاب چیست؟ نکات و نصب صحیح حفاری

 آبی که برای حمام ،آشپزخانه ، توالت ، سینک ظرفشویی و سایر وسایل استفاده می شود آب فاضلاب گفته می شود و می تواند برای سلامتی انسان مضر باشد. فاضلاب حاوی باکتری ها ، ویروس ها و مواد مغذی مضر است که در صورت تماس با آب آشامیدنی می تواند شما را بیمار کند.

اطمینان حاصل کنید که حفاری چاه فاضلاب توسط سیستم سپتیک شما به درستی تصفیه شده است و چاه آب آشامیدنی شما در فاصله مناسب (عقب مانده) از سیستم شما و همسایه قرار گرفته است. از شستشوی سایر مواد شیمیایی یا داروها به پایین فاضلاب یا توالت خودداری کنید زیرا آنها می توانند آب آشامیدنی شما را به خوبی آلوده کنند.

مخزن سپتیک فاضلاب تولید شده در خانه شما از طریق یک لوله تخلیه و به یک مخزن سپتیک خارج می شود. مخزن سپتیک یک ظرف دفن شده و ضد آب است که حفاری چاه فاضلاب را برای جداسازی و تصفیه در خود نگه می دارد. مواد جامد به پایین (لجن) می نشیند و چربی ها و روغن به سمت بالا شناور می شوند (کف). میکروارگانیسم ها برای تجزیه لجن و از بین بردن برخی از آلاینده های فاضلاب عمل می کنند. مخزن سپتیک شما باید به طور منظم سرویس و پمپ شود تا مطمئن شوید که به درستی کار می کند.

تخلیه میدان تخلیه یک سنگر کم عمق و پوشیده شده است که در خاک حیاط شما ساخته شده است. فاضلاب نیمه تصفیه شده از مخزن سپتیک از طریق میدان تخلیه خارج می شود ، از طریق خاک فیلتر می شود و وارد آب زیرزمینی می شود. اگر میدان تخلیه بیش از حد مایع پر شود یا با مواد جامد مسدود شود ، باعث جاری شدن آن می شود و فاضلاب در حیاط شما ظاهر شده یا دوباره به خانه بازگردد.

مزایای تصفیه حفاری

تصفیه حفاری چاه فاضلاب از طریق خاک باعث از بین رفتن بیشتر باکتریها و ویروسها (همچنین به عنوان عوامل بیماری زا شناخته ) و برخی مواد مغذی می شود. اگرچه خاک می تواند آلودگی های زیادی را درمان کند ، اما نمی تواند همه آنها را از بین ببرد (به عنوان مثال داروها ، برخی از محصولات تمیز کننده ، سایر مواد شیمیایی بالقوه مضر).

اگر در حیاط سطح فاضلاب تصفیه نشده وجود داشته باشد ، ممکن است فاضلاب از طریق یک درپوش چاه غیر ایمن یا شکاف در پوسته ، آب آشامیدنی شما را آلوده کند. بسیار مهم است که از هجوم داروها و مواد شیمیایی به فاضلاب خودداری کنید زیرا این امر می تواند آب آشامیدنی شما را آلوده کند.

آبهای زیرزمینی به آب زیر سطح آب ، آبهای زیرزمینی گفته می شود. آبهای زیرزمینی که در زیر یک میدان تخلیه جریان دارند ، هرگونه آلودگی باقی مانده را که از سیستم آزاد می شود ، می گیرند. اگر چاه آب آشامیدنی در مسیر جریان آب زیرزمینی در زیر سیستم سپتیک قرار گیرد ، بیشتر در معرض خطر آلودگی است.

بهره مندی از خدمات حفاری چاه فاضلاب

به منظور بهره مندی از خدمات حفاری چاه فاضلاب می توانید همین اکنون با ما با شماره های موجود در سایت ارتباط داشته باشید و اطلاعات لازم را در مورد هماهنگی انجام شده برای حضور کارشناسان ما در محل به دست آورید.

با ما کیفیت کارعالی را تجربه خواهید کرد. شما می توانید به طور کامل گزارش دقیقی از هر یک از مراحل موجود را به دست آورید. با بهره مندی از یک کادر کاملا حرفه ای و کارشناسان متخصص و باتجربه در این زمینه توانسته ایم در همه ی این سال ها با کارایی عالی در خدمت شما عزیزان باشیم. همکاران ما پس از بررسی های لازم اطلاعات کاملی در مورد زمین و خاک موجود در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد و با توجه به شرایط موجود در صدد هستند که مناسب ترین دستورالعمل را برای حفر چاه در نظر قرار دهند.

هزینه حفاری چاه

هزینه درخواستی برای حفاری چاه فاضلاب با توجه به پارامترهای مختلفی می تواند متغیر باشد.  به منظور کسب اطلاع دقیق از قیمت حفر چاه فاضلاب می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. ما هزینه های بسیار مقرون به صرفه ای را به کاربران خود ارائه می دهیم تا بهترین استفاده را داشته باشند.

حفر چاه در آب های زیرزمینی

یک چاه آب آشامیدنی در آبهای زیرزمینی حفر می شود تا بتواند به سطح آب پمپ شود. چاههای عمیق واقع شده دورتر از سیستم و در مسیر جریان آب زیرزمینی احتمال آلودگی ندارند. چاه های آب آشامیدنی باید به طور منظم آزمایش شوند تا از نوشیدن آب خانه مطمئن شوید.

فاصله عقبگرد بیشتر به یک فاصله افقی خاص (یا عقب نشینی) بین  چاه و آب آشامیدنی نیاز دارند. اگر خاکی که در آن زندگی می کنید ماسه ای است ، ممکن است بخواهید حفاری چاه فاضلاب خود را دورتر از حداقل فاصله لازم قرار دهید. فاصله هر حفاری چاه ارت از سپتیک کمتر است.

آیا ممکن است چاه من تحت تأثیر و خطر آلودگی قرار گیرد؟

سیستم شما می تواند آب آشامیدنی یا چاه مجاور شما را تحت شرایط خاص آلوده کند. به یاد داشته باشید که آب آشامیدنی را به طور مرتب از چاه خود آزمایش کنید و در صورت لزوم اقدامات اصلاحی انجام دهید.

خطر آلودگی به چاه شما کمتر است؟

هنگامی که چاه دورتر واقع شده باشد. اگر چاه عمیق تر باشد و در بستر یا زیر لایه مشخص گل و لای یا خاک رس باشد سیستم شما پمپ می شود و به طور منظم سرویس می دهد.

خطر آلودگی به چاه شما بیشتر است؟

اگر چاه در عمق کم و در خاک نفوذ پذیر باشد و از سیستم  کاهش یابد (به عنوان مثال ، اگر آب زیرزمینی از سیستم  به سمت چاه جریان داشته باشد) و خانه در نزدیکی چاه وجود داشته باشد و همچنین ساخت یا نگهداری ضعیف حفاری چاه فاضلاب و سیستم سپتیک وجود داشته باشد؛ آلاینده ها می توانند به یک پوسته چاه آشامیدنی ترک خورده و از آبهای زیرزمینی یا سطحی وارد شوند و آلودگی را گسترش دهند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات (۰)

ارسال نظر